Pr. 1. november sætter 35-årige Louise Elver sig i stolen som kommunikationschef hos Fairtrade Mærket – Danmarks største mærkningsordning for etisk handlede varer. Louise er uddannet cand.comm. fra RUC og har desuden en diplomuddannelse i kommunikationsledelse. Bag sig har hun sammenlagt 10 år på kommunikations- og forandringsbureauer og fem år hos Danmarks Naturfredningsforening. Det er blandt andet denne kombination af organisationsarbejde og kommercielle opgaver, Fairtrade Mærkets direktør, Jonas Giersing, glæder sig over:
– Med ansættelsen af Louise får Fairtrade Mærket mulighed for at styrke vores kommunikation yderligere, især med vægt på sagen bag mærket og på danskernes lyst til at engagere sig i kampen for en mere retfærdig verden. Louises vigtigste opgave bliver at få endnu flere danskere til at tale om Fairtrade og selvfølgelig til at købe de mange, gode produkter.
– Fairtrade løfter en vigtig samfundsmæssig opgave med at kæmpe for ordentlige arbejdsforhold og bæredygtig produktion. På samme tid. Det glæder jeg mig utrolig meget til at være med til. Vi skal udbygge den positive udvikling, som Fairtrade-mærket er inde i, forklarer Louise Elver, der overtager det kommunikative ansvar for et mærke med en kendskabsgrad på 86 % og en troværdighed på 83 % ifølge en analyse fra Landbrug & Fødevarer. Fairtrade Mærket kan i øvrigt fejre 20-års jubilæum i Danmark i år.