Arla mister en af de helt store kunder i Storbritannien, nemlig supermarkedskæden Tesco. Det skriver landbrugsavisen.dk.
Tesco, der er kendt for at ligge i det øvre segment på både kvalitet og priser, har valgt at flytte en større mælkemængde til Arlas helt store konkurrent i UK, nemlig det privatejede mejeri Müller.
Efter flere dages rygter valgte Tesco at bekræfte skiftet fredag aften. Heri står, at Arla fortsat skal levere en række produkter til detailkæden, blandt andet Tesco Sustainable Dairy Group, hvor Tesco garanterer en fair pris til mælkeproducenterne.
Derudover skal Arla også fortsat levere en række af sine brandede produkter, skriver Tesco.
– Selv om Arla er skuffet over tabet, så fortsætter Tesco med at være en vigtig og strategisk kunde. Vi har med succes styrket Arlas forretning i 2015 via betydelig volumenvækst på vores egne og brandede mærker i alle kategorier, ligesom vi har foretaget omkostningsreduktioner. Vi er forberedte og i form til at gå de krævende markedsvilkår i møde, udtaler chef for den britiske forretning i Arla, Peter Giørtz-Carlsen.
Kilde: Landbrugsavisen.