Vinhuset.dk, der i januar fik de tre løver Morten Larsen, Anne Stampe og Nikolaj Nyholm med i ejerkredsen, fortsætter sin vækstrejse og kunne i juli løfte sløret for opkøbet af Ginkassen.dk, der under Corona-krisen skabte en kæmpe følgerskare med live gin-smagninger. Købet af Ginkassen.dk skal være med til at styrke virksomhedens position på markedet for spiritus og abonnementskasser.
Vinhuset.dk, en af Danmarks hurtigst voksende leverandører af kvalitetsvin og smagekasser, udvider nu sin portefølje med overtagelsen af Ginkassen.dk, en nichevirksomhed specialiseret i abonnementskasser med eksklusiv gin.
Ginkassen.dk har etableret sig som en af landets førende udbydere af gin-abonnementskasser. Det unikke koncept, der kombinerer håndplukkede ginflasker med tilhørende tonics, har høstet mange fans blandt gin-entusiaster, og under Corona-pandemien så flere tusinde med, når virksomheden afholdt live-smagningerne “Gin og TV.” Det har været med til at skabe en loyal kundebase og gjort Ginkassen.dk til en attraktiv opkøbsmulighed for Vinhuset.dk.
“Vi ser store muligheder i at integrere Ginkassen.dk’s unikke tilbud i vores sortiment. Opkøbet åbner nye markedssegmenter for os og giver vores kunder adgang til et særligt udvalg af gin fra små nicheproducenter. Ginkassens abonnementsløsning baner også vej for vores egne fremtidige vinabonnementsløsninger, og vi er meget stolte over, at Iben og Thomas fra Ginkassen har betroet os deres lille ‘baby’,” siger Regin Bjerregaard Iversen, medejer af Vinhuset.dk.
Også i ejerkredsen, der i forbindelse med seneste sæson af Løvens Hule købte sig ind i Vinhuset.dk, er der stor tilfredshed med de muligheder, som overtagelsen af Ginkassen.dk giver:
“Ginkassen.dk har skabt en unik platform for gin-entusiaster, og i Vinhuset.dk ser vi frem til at videreudvikle dette koncept og tilbyde flere spændende smagsoplevelser. Opkøbet af Ginkassen.dk skaber en lang række synergieffekter, og ved at kombinere Vinhusets ekspertise inden for vin og gin med Ginkassens succesrige tilgang til det at drive en abonnementsforretning, kommer vi i fællesskab til at introducere nye, spændende produkter i den kommende tid,” kommenterer Morten Larsen, der sammen med Anne Stampe og Nikolaj Nyholm tilsammen ejer 20 procent af Vinhuset.dk.
Ginkassen.dk introducerede gin på abonnement i 2018 med et premium-udvalg håndplukket af stifter og bestsellerforfatter Iben Diamant. Ifølge Dansk Erhverv voksede e-handlen i Danmark til 185 milliarder kroner i 2023 – en stigning på tre procent med en stigende præference for abonnementstjenester. Vinhuset.dk har oplevet en massiv vækst over det seneste år, og med købet af Ginkassen.dk forventer ledelsen at kunne styrke både markedsposition og kundetilfredshed og ikke mindst tilføje muligheden for vin og gin på abonnement.