Fiskebranchen skød mandag 2. runde af fiskekampagnen i gang.
– Her viser vi ”fiskerne bag dansk fisk”, og vi opfordrer forbrugerne til at ”købe dansk fisk og dermed støtte de danske fiskere”, fortæller Lone Marie Eriksen fra Fiskebranchen.
Lige nu er det bl.a. kulmule, mørksej, hvilling, rødspætte, blåmusling, hornfisk og jomfruhummer, som de danske fiskere tidligt om morgenen lander på de danske fiskeauktioner. Den nye kampagne bliver synlig på plakater i gadebilledet tæt på butikker, der fremhæver dansk fisk i egen markedsføring i de næste tre uger.
– Vi er glade for at se, at Dansk fisk-mærket nu indgår på rigtig mange fiskeprodukter. Særligt glade er vi for at se, at dansk kulmule er blevet introduceret for forbrugere, fortsætter Lone Marie Eriksen, der kalder kulmulen for ”danskernes laks”, med dens lækre smag og fine struktur.
Hun tilføjer at en ny analyse viser, at flertallet af danskerne foretrækker dansk fisk, og opfordrer detailhandlen til at bruge dansk fisk mærket aktivt i tilbudsaviser, på fiskepakker, i delikatessen og i den øvrige markedsføring. Mærket fortæller, at fisken er fanget af danske fiskere.