Madværkstedet København præsenterer igen i år et område dedikeret til startups, og forventningerne til messen er store blandt fødevarebranchens nye håb. Den eventbaserede messe finder sted i Lokomotivværkstedet i København 11.-12. marts 2025.

Madværkstedet København har en rig historik med iværksættere, og igen i år tæller messen et område specifikt møntet på nye virksomheder på vej frem i fødevarebranchen. Blandt udstillerne i det driftige område kan de besøgende blandt mange andre se frem til at møde Klarskov Frugt.
“Jeg tænker, at Madværkstedet København er et rigtig godt sted at mødes med det professionelle marked. Et sted, hvor deltagerne har tid og lyst til at se, hvad der rører sig på markedet, og hvor der kan skabes nye kontakter og åbninger for mulige samarbejder. Vi glæder os meget til at komme i dialog med eksempelvis hoteller, køkkener og restauranter,” lyder det fra Mia og Steen Gregersen, ejere af Klarskov Frugt.
Folkene fra den økologiske frugtplantage medbringer most og honning og er desuden klar med en præsentation af virksomhedens pop-up-is lavet på ren, økologisk most, ligesom man trakterer med cidere og et produkt, der kombinerer vin og cider.
Vigtigt med nysgerrighed og inspiration
Også hos Marus Chocolatier ser man frem til at møde nye ansigter, bekendtskaber og fremtidige samarbejdspartnere fra hotel- og restaurationsbranchen. Virksomheden beskriver Madværkstedet København som “en fantastisk måde” at møde både potentielle kunder, råvareleverandører og kollegaer på og ser messen som en vigtig mulighed for at mødes på kryds og tværs i branchen.
“Det er afgørende at kunne følge med og udvikle sig i en branche, hvor kunderne både efterspørger kvalitet, men også innovation og kreativitet. Derfor betyder det enormt meget at være nysgerrig, samle nye indtryk og inspirere hinanden – og det skaber Madværkstedet København jo en perfekt ramme for,” konstaterer Maria Martynova, administrerende direktør og chocolatier i Marus Chocolatier, og tilføjer, at hun glæder sig til at få feedback på sine produkter fra folk i branchen.
På messen byder chokoladeproducenten på smagsprøver og eksempler på kunstfærdige chokolader og æsker fra begge virksomhedens brands, det kreative Marus Chocolatier og det klassiske, belgiske L’Artisan. Samtidig er man mere end klar på snakke om chokolade, håndværk og kvalitet.
Uvurderlig brand awareness
Blandt de mange iværksættere, der tidligere har udstillet på Madværkstedet København og virkelig har profiteret af sin tilstedeværelse, hører Ziropa, der udstillede som iværksætter på 2023-udgaven af messen og i år har købt en almindelig stand.
“Det var udslagsgivende for os at deltage i Madværkstedet København i 2023. Messen var med til at sikre os en uvurderlig brand awareness, og flere af de samarbejder, vi indgik dengang, består fortsat den dag i dag. Det er mega-fedt, at Madværkstedet København samler hele fødevarebranchen, for der er så mange kreative aktører iblandt, og når vi alle er samlet, kan vi bedst muligt inspirere hinanden,” fastslår Rasmus Vestergaard, Co-Founder i Ziropa.
Lemonade- og sirup-producenten stiller op med to smagsprøver og glæder sig til at møde både nye og eksisterende kunder, konkollegaer, leverandører og samarbejdspartnere.