Ny produktpris skal bidrage til videreudviklingen af Irma sortimentet: Coop og Sol over Gudhjem jagter Danmarks bedste lokale produkter.

Coop og Sol over Gudhjem lancerer i år en ekstra tilføjelse til produktprisen, der viderefører Irmas stolte tradition for kvalitet og innovation. Irmaprisen bliver en del af den anerkendte Produktpris under Sol over Gudhjem og skal hylde de bedste danske, lokale produkter. Prisen sikrer, at Irmas DNA med fokus på gode råvarer og godt håndværk lever videre.
“Irma har altid været et kvalitetsstempel og en vigtig platform for lokale producenter, der tænker nyt. Med Irmaprisen vil vi videreføre denne tradition og give danske fødevareproducenter en unik mulighed for at få deres produkter ud til forbrugerne.” siger Mikkel Marschall, CEO for Sol over Gudhjem.
Fra Coops side ser man også store perspektiver i at give plads til nye produkter, der kan blive en del af sortimentet i koncernens butikker.
”Innovation og samarbejde med nye producenter er en del af Irmas DNA, som vi ønsker at videreføre i Irma vareserien. Vi glæder os til at opleve og smage på en masse spændende varer med netop det særpræg, der skal til for at blive en del af vores Irma sortiment.” siger Nicolai Bargholz, Kategoridirektør i Coop med ansvar for Coops egne varemærker.
Produktprisen 2025: Kvalitet, innovation og lokal forankring
Siden 2014 har Sol over Gudhjem kåret landets bedste, lokale produkter i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture. I 2025 fortsætter konkurrencen med SuperBrugsen og Kvickly som sponsorer og partnere.
Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fageksperter vil udvælge tre produkter i hver kategori, som går videre til finalen i København i sensommeren 2025. Vinderen af Irmaprisen får en garanteret plads i udvalgte Coop-butikker.
For at komme i betragtning til Irmaprisen skal produktet kunne produceres i en volumen, der matcher Coops distributionskanaler, og samarbejdet vil inkludere en go-to-market-plan med fokus på prissætning, forpakningsstørrelser, emballagedesign og kædedistribution.