SERWIZ overtager ALLIANCE+ og skaber et nyt landsdækkende facility management selskab, der har et erklæret mål om at hjælpe flere danske virksomheder til at leve op til deres bæredygtighedsmål. Fra København, Vejle og Aarhus vil SERWIZ tilbyde virksomheder i hele landet skræddersyede løsninger, der indtænker CO2 udledning, miljøvenlige kemikalier, medarbejderpleje og lokale råvarer, når der skal gøres rent eller tilberedes sunde måltider.
Det sker efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har godkendt transaktionen, og handlen nu er endeligt gennemført. Dermed er SERWIZ en af de største danske facility management-virksomheder herhjemme med en omsætning, der nærmer sig én milliard kroner.
Efter opkøbet skifter ALLIANCE+ navn til SERWIZ, og de to selskaber flytter sammen i ALLIANCE+’s hidtidige domicil i Søborg. Den nye landsdækkende virksomhed får 2.400 medarbejdere fordelt over hele landet med kontorer i
København, Vejle og Aarhus.
– Vi glæder os til at byde mere end 1.800 dygtige medarbejdere velkommen i SERWIZ, og til at samle det bedste fra de to selskaber for at levere et endnu skarpere dansk alternativ til de globale one-size fits all-løsninger inden for
rengøring og kantinedrift. Vores fokus er udelukkende virksomheder i Danmark, og vi lever af at forstå deres udfordringer og ønsker – og skræddersy vores løsninger derefter, siger Christian Lunner, CEO og partner i SERWIZ.
– Vi ønsker især at være relevante for danske kunder, der som os ønsker at løfte indsatsen på klima- og miljøområdet ambitiøst med effektive, individuelle løsninger. Det får vi endnu flere muligheder for at gøre i større skala nu, hvor
SERWIZ står endnu stærkere, siger Christian Lunner.
SERWIZ ejes og ledes fortsat af de fire partnere CEO Christian Lunner, CHRO Kristine Weng Thorvildsen, CFO Ulrika Øksenholt og CCO Louise Feldt.
– Kunderne lægger vægt på, at måden, vi leverer facility management på, smelter sammen med deres egen virksomhedskultur og forretning. For os er det derfor fortsat helt afgørende at være tæt på forretningen og være i stand til at træffe beslutninger helt tæt på kunderne. Det vil vi fortsat være garant for, siger Christian Lunner.