![](https://www.fodevarefokus.dk/wp-content/uploads/sites/4/Schulstad_poser_169-300x169.jpg)
Danmarks største bageri har i samarbejde med designvirksomheden Everland skabt en mere moderne emballage til de over 50 millioner brød, der sælges årligt.
En ny emballage skal gøre det nemmere for forbrugerne at genkende Schulstad på tværs af bageriets tre brødserier ’Levebrød’, ’Det Gode’ og ’Klassisk’. Tiltaget er det næste skridt på rejsen mod et stærkere samlet Schulstad-brand, som blev igangsat i 2017 under det nye pay-off, ’Naturlig smag på livet’.
Everland, der står bag designet på Schulstads ’Det Gode’ solsikkerugbrød blev valgt til opgaven
– Som bureau er det fantastisk at få muligheden for at arbejde med så stort et dansk brand, der er folkeeje med rødder tilbage til 1880. Et brød rigtig mange danskere tager frem, når madpakkerne skal smøres, siger Ronnie Erik Greve, der er partner og direktør i Everland.
Tidligere har Schulstads emballagedesign, taget udgangspunkt i deres brødserier som ’Det Gode’ og ’Levebrød’ og ikke på det samlede Schulstad-brand, men det laves der nu om på.
– Med afsæt i Schulstads nye kommunikationsplatform, ’Naturlig smag på livet’, har vi sammen givet brødvarianterne et nyt liv, men med stor respekt for det eksisterende design, så forbrugerne fortsat kan finde yndlingsbrødet på hylden. Vi glæder os til at se de mere end 45 nydesignede poser ude i butikkerne, siger Ronnie Erik Greve.
Marketingchef, Cecilie Wiingaard var i kontakt med flere designvirksomheder:
– Men Everland formåede både at udfordre os og bibeholde genkendeligheden ved vores emballager. De har løftet vores eksisterende design med respekt for, hvem vi er, og hvor vi kommer fra. Derudover får Schulstad nu en større genkendelighed på tværs af brødserierne. Vi har været meget opmærksomme på ikke at revolutionere porteføljen, men revitalisere den, siger hun og tilføjer, at den nye emballage sparer Schulstad for omkring 100 ton plast om året.
– Vi mindsker vores emballage med en femtedel ved at reducere folietykkelsen og størrelsen på poserne. Vi har helt enkelt fjernet unødvendig plast til gavn for miljøet, siger Cecilie Wiingaard, der oplyser, at den nye emballage bliver udrullet løbende i løbet af 2019.