I sit første hele år med Salling Fondene som eneejere præsterede Salling Group en omsætning på lige under 60 milliarder kr. og et EBIT på godt 2 milliarder kr.
Den samlede omsætning i Salling Group steg i 2018 med 721 mio. kr. til 59,4 mia. kr., inklusiv en negativ kurspåvirkning på 224 mio. kr. grundet svagere valutakurs. Omsætningsvæksten er den højeste i Salling Group i fem år, samtidig når det underliggende ROIC på 14 % sit højeste niveau i syv år.
EBIT-resultatet endte i 2018 på 2,059 mia. kr. og med et EBIT på over to mia. kr. viser Salling Group stabilitet i et marked, som stadig er kendetegnet ved ingen eller en meget lav indtjeningsgrad, mener adm. direktør Per Bank:
– Vi er tilfredse med 2018, hvor alle vores kæder på nær Netto Sverige har bidraget fornuftigt. Netto Danmark leverer sit bedste år nogensinde, og det baner vejen for, at vi i 2019 for alvor kan sætte turbo på udrulningen af vores nye Netto-koncept, hvor butikkerne er indrettet mere imødekommende, funktionelt og med endnu større fokus på frugt og grønt samt økologi. En opgradering, som kunderne allerede har taget godt imod.
Mens salgsudviklingen i 2018 var positiv i Netto, føtex, Bilka, Wupti og Salling Stormagasiner, blev resultatet som forventet negativt påvirket af den permanente reduktion af priserne på 3.000 dagligvarer i føtex. Vækst i volumen i føtex opvejer endnu ikke helt nedgangen i indtjening.
Tyskland og Polen leverede tilfredsstillende resultater i 2018, mens Netto Sverige skuffede. Salling Group har i 2019 afhændet Netto Sverige, og med frasalget af den samlede svenske forretning konsoliderer koncernen sine aktiviteter og øger investeringskraften i Danmark, Polen og Tyskland.