I et netop offentliggjort regnskab kan Orkla Danmarks Confectionery & Snacks enhed vise en fremgang i omsætningen, som er steget fra 684 mio. kr. i 2020 til 750 mio. kr. i 2021. Samtidig er resultatet steget fra 106 mio. kr. i 2020 til 112. mio. kr. i 2021.
Fremgangen på omsætningen afspejler, at markedet for chips og snacks voksede i 2021, og at det er lykkedes KiMs brandet at vinde markedsandele. Desuden er distribution i Danmark blevet udvidet, hvilket ligeledes bidrager positivt til væksten.
– Fremgangen i 2021 regnskabet understreger især, at KiMs-brandet er og bliver et af Danmarks mest populære brands blandt forbrugerne. Vi arbejder kontinuerligt med at styrke ikke bare KiMs’ brand, men også vores markedsposition inden for bl.a. lakrids under brandet Panda. Desuden har vi altid stor fokus på at udvikle nye og spændende smage og koncepter, så der altid er en god grund til at vælge vores produkter, siger Carsten Hänel, CEO i Orkla Danmark.
Blandt nyhederne i 2021 var en KiMs julekalender, som blev et stort hit, samt den populære Snack Chips-serie, som kom i en Mega Snack Chips-udgave i forskellige smagsvarianter.
Væksten i omsætningen har smittet positivt af på driftsresultatet, der dog også er negativt præget af stigende indkøbspriser i særligt andet halvår af 2021.