Grundet en ambition om at vækste i udlandet, skifter Planteslagterne nu navn til PerfectSeason. Det nye navn skal være med til at ramme den udenlandske forbruger – og åbne op for nye markeder. Hos PerfectSeason er målsætningen at se en vækst i udlandet på 80 procent i 2024.
Den danske virksomhed Planteslagterne skifter nu navn til et mere internationalt navn “PerfectSeason”. Det skyldes en ambition om at vækste i udlandet, hvor det nye navn er lidt mere relaterbart og ligger lidt mere mundret hos forbrugerne.
Med PerfectSeason går virksomheden ambitiøst efter at ramme de udenlandske forbrugere i 2024.
Har indtaget England, Tyskland og Tjekkiet
Planteslagterne indtog i 2023 dele af både England, Tyskland og Tjekkiet, men satser her i 2024 på – med det nye navn – at kunne tage endnu større markedsandele.
“Det er i udlandet, at de største muligheder for vækst ligger, men også impact på miljøet – da Danmark svarer til en landsby i Tyskland. Vi ændrer derfor nu navnet, så vi kan stå endnu stærkere hos de udenlandske forbrugere,” fortæller Henrik Have Christensen, der er Co-founder hos PerfectSeason.
Virksomheden har i år kunne præsentere en samlet vækstrate i ind- og udland på 80 procent, og det er samme høje vækstrate på 80 procent, som er ambitionen for udlandet for 2024. Det er primært eksportmarkederne Tyskland og England, der har virksomhedens helt store fokus, da de tilsammen udgør store vækstmuligheder.
Har fat i noget af det rigtige
Målsætningen for Planteslagterne lever videre med PerfectSeason
Planteslagterne har siden 2018 haft en ambition om at bringe mere grønt ind i danskernes hverdag i form af rene, økologiske og plantebaserede produkter. Bag virksomheden står de tre stiftere Henrik Have Christensen, Emil Andersen og Emil William Götze, der i sin tid kom med vidt forskellige baggrunde og kompetencer, men med en fælles målsætning for Planteslagterne.
Denne målsætning lever nu videre med PerfectSeason.
“Vi kan se, at vi har fat i noget af det rigtige i forhold til måden, vi går til de grønne alternativer på. Det har vist sig at være en god strategi i Danmark, hvor vi har kunne vækste trods en nedgang i markedet – og det er den strategi, som vi også vil udbrede i udlandet,” fortæller Henrik Have Christensen.