Just Eat har udrullet en ny app, der skal forbedre brugeroplevelsen og inspirere brugere på tværs af platformens nye produktkategorier, der nu tæller alt fra dagligvarer til blomster.
Efter længere tids udvikling lancerer Just Eat en ny og forbedret app, der skal gøre det nemmere for brugere at søge, navigere og blive inspireret på tværs af produktkategorier.
Just Eat har betatestet den nye app siden oktober 2024, og nu viser den første måneds resultater, at brugerne har taget vel imod nyheden.
”Knap 2.000 brugere har givet os positiv feedback på appens nye design, navigation og samlede brugeroplevelse. Og siden vi har udrullet den nye version, har vi set en forbedring i konverteringsraten via appen med lidt over 30 procent på bare en måned,” siger Ann-Sophie Adamsen, landedirektør i Just Eat Danmark.
Forbedret brugeroplevelse
Den markante stigning skyldes ifølge landedirektøren et mere intuitivt appdesign, der giver bedre søgning, nemmere navigation og mere relevante inspirationselementer til den enkelte bruger – også på tværs af platformens voksende antal produktkategorier, der ud over mad i dag tæller bl.a. apoteksvarer, DIY-produkter, sexlegetøj og blomster.
”Vi vil gerne hjælpe danskerne med at vinde tid tilbage i en travl hverdag, og det gør vi mere end nogensinde med vores nye app. Den gør det lettere at finde netop det, man søger – uanset om det er napolitansk pizza, en care package til en syg veninde eller blomster til ens udkårne,” siger Ann-Sophie Adamsen.
Udover højere konverteringsrate har den opdaterede app øget tiden, brugerne tilbringer inde i den. Derudover handler kunderne også mere på tværs af de forskellige produktkategorier, hvilket afspejler det større udvalg, der er tilgængeligt på platformen i dag.
Større indsats på retail media
Just Eats nye app markerer samtidig et større forretningspotentiale for restauranter og butikker tilknyttet platformen. Ikke kun gennem højere brugertrafik og konverteringsrate, men også inden for retail media.
”Vi forpligter os på at tilbyde vores partnere de bedste vilkår for vækst. Derfor sætter vores nye app også flere sejl ind på retail media, målrettede reklamer og promoverede placeringer, så vores samarbejdspartnere kan nå endnu tættere ud til kunderne,” siger Ann-Sophie Adamsen.