– Hjemmebrygget danskvand bør være lige så naturligt som at brygge en kop kaffe hjemme på køkkenbordet, lyder visionen fra Jörn Viefhues, og han går ind i sin nye rolle med et fokus på at udvikle nye forretningsmuligheder. Han kommer fra en stilling som skandinavisk salgschef i SodaStream og har erfaring fra både Mondelez International og Gevalia.
– Som tallene viser, er SodaStream en virksomhed med vind i sejlene. Men der er stadig et stort udviklingspotentiale. Vores mål er at gøre det til en selvfølge, at alle danske husstande har en kulsyremaskine, ligesom de har en kaffemaskine, siger Jörn Viefhues.
– I Danmark har vi noget af det reneste drikkevand, og i takt med at danskerne bliver mere og mere miljøbevidste, vil flere stoppe med at købe vand på flaske. Det er en udvikling, der kommer os alle til gode, og som taler for en fortsat vækst for SodaStream på de nordiske markeder i årene, der kommer, slutter Jörn Viefhues.