For første gang nogensinde har Danske Shopping Centre (DSC) været med til at skræddersy sit helt eget kulinariske madkoncept sammen med Noahs, der åbner i Glostrup Shoppingcenter den 2. maj 2024.
En ny og specialdesignet madoplevelse er på vej ud til danskerne, og den første åbning bliver i Glostrup Shoppingcenter, der den 2. maj kan byde deres gæster velkommen til en helt særlig madoplevelse.
Det nye og innovative koncept er resultatet af et unikt samarbejde mellem Danske Shoppingcentre, DSC, og foodtech-virksomheden Noahs. Her har DSC spillet en afgørende rolle i at skræddersy menuen og udvikle den visuelle identitet, som bygger ovenpå Noahs’ eksisterende teknologiske platform af restaurantkoncepter.
Med det nye madkoncept kan man fra ét køkken bestille omkring 10 forskellige menuer fra den internationale madscene og få det serveret på samme tid. Det er muligt at bestille frisklavet mad af højeste kvalitet, fx tacos, salatbowls, indisk og sandwiches.
”For os er kundeoplevelsen i højsædet. Ligesom vi tænker meget over vores udvalg af forskellige butikker i centret, vil vi også gerne tilbyde en ekstraordinær madoplevelse, der tager højde for individuelle behov og giver vores gæster mulighed for at få det, lige som de vil have det,” siger Morten Nyholm, Center Manager i Glostrup Shoppingcenter.
Specialdesignet ny restaurant
Det særlige ved konceptet i Glostrup Shoppingcenter er, at DSC har specialdesignet en helt ny restaurant til formålet. Dermed er det nu muligt for gæster af centret at spise sin ønskede ret fra hver sit verdenshjørne og samtidig få den velkendte og hyggelige restaurantoplevelse. En gamechanger på madscenen, hvor man nu kan gå på restaurant uden at spise det samme koncept.
”Vi vil gerne gå forrest i udviklingen af food and beverages-branchen og styrke madoplevelsen i vores centre. Det har vi rigtig gode muligheder for i vores shoppingcentre, og derfor er vi meget stolte af, at det nye koncept nu åbner i Glostrup Shoppingcenter, hvor vi sammen med Noahs sætter nye standarder for, hvad man kan forvente af madoplevelser, samtidig med man shopper og gør sine daglige indkøb,” siger Lotte Vestergaard Skou, CIO i DSC.
Tidigere i Thailand
Noahs har de seneste 10 år drevet lignende restauranter i Thailand, men det bliver første gang, der bygges en dansk Noahs-restaurant med op til 70 siddepladser både inde og ude. Og med sikker skandinavisk stil og dansk design fra TAKT er der både hyggelige og moderne omgivelser, der er indbydende for børnefamilien såvel som forretningsmanden.
Hos DSC, der ejer 17 forskellige shoppingcentre fordelt over hele Danmark, har man høje forventninger til det nye koncept, og man håber på at kunne brede det ud til flere af centrene.
”Vores ambition er at eje og drive landets bedste shoppingcentre, og med åbning af det nye madkoncept i Glostrup Shoppingcenter tager vi endnu et skridt på vejen. I DSC har vi altid fokus på, at vores centre er aktuelle og attraktive for vores mange kunder, og her er en del af vores strategi også at udvikle madoplevelssen,” udtaler Jesper Faurholdt, CEO hos DSC.