Efter syv års succes med plet-, lugt- og krølfrie skjorter til forbrugermarkedet, træder LABFRESH nu ind på B2B-markedet med fokus på restaurations- og hotelbranchen. Virksomheden samarbejder i første runde med 20 restauranter.

Kasper Brandi Petersen, medstifter af LABFRESH, kalder det en strategisk satsning, der skal skabe værdi for både restauranter og medarbejdere og uddyber:
“Interessen fra restaurationsbranchen har været stor helt fra starten. Da vores video med rødvin på en hvid skjorte gik viralt, modtog vi henvendelser fra hundredvis af hoteller og restauranter. Vi vidste, at der var et potentiale, men vi var ikke klar til at levere i den skala på daværende tidspunkt.”
Holdbare uniformer giver værdi for pengene
Traditionelt set prioriterer mange restauranter pris over kvalitet, når de vælger uniformer.
LABFRESH tilbyder en løsning, der både forlænger tøjets levetid og reducerer behovet for vask og udskiftning – en økonomisk og praktisk fordel.
“Vores teknologi gør, at personalet ser præsentabelt ud hele vagten, samtidig med at restauranterne kan spare betydelige summer på vask og udskiftning. Vores skjorte bruger op til 540 liter mindre vand i sin levetid sammenlignet med en normal skjorte. Når man tænker på, hvor meget tid og penge restauranter bruger på vaskerier, bliver det hurtigt en afgørende faktor. Personalet sætter også pris på skjorten, da de bliver fri for at stryge,” fortæller Kasper.
En af de første restauranter i samarbejdet er den højest ratede restaurant i Nyhavn, Hyttefadet, og ejeren, Kasper Korsgaen, nikker genkendende til problematikken.
“Jeg har arbejdet i restaurationsbranchen i 17 år og er træt af hele tiden at se på slidte, misfarvede poloer og t-shirts, som skal udskiftes igen og igen. LABFRESH giver os mulighed for at få uniformer, der holder længere, kræver mindre vedligeholdelse og giver et pænere udtryk. Det er en investering, der både er økonomisk fornuftig og passer til vores ønske om en grønnere omstilling,” fortæller Kasper Korshagen, direktør i Hyttefadet.
Strategisk ekspansion
LABFRESH’s strategi er ikke at ramme alle restauranter, men derimod at samarbejde med udvalgte partnere, hvor produktet kan skabe størst værdi. Kun 20 restauranter og hoteller får adgang til programmet, hvor LABFRESH ikke blot leverer uniformer, men også skaber branding-synergi gennem fælles markedsføring.
“Det er ikke bare volumen, der tæller for os. Vi vil gerne samarbejde med restauranter og kokke, der deler vores fokus på kvalitet og langtidsholdbare løsninger. Derfor har vi optimeret vores produktionsomkostninger for at sikre en konkurrencedygtig pris uden at gå på kompromis,” fortæller Kasper.
En fremtid med innovative tekstiler i servicebranchen
Mange restauranter har fokus på at optimere deres drift, men uniformer er ofte en overset del af strategien.
“Vi ser et kæmpe potentiale i at hjælpe restauranter med at reducere deres miljøaftryk og samtidig give personalet tøj, de rent faktisk har lyst til at have på. Vi ønsker at gøre det nemt for restauranter at skifte til mere bæredygtige løsninger og tilbyder derfor attraktive rabatter, når de investerer i vores kollektion,” fortæller Kasper.
LABFRESH fortsætter med at innovere inden for tekstilteknologi og planlægger yderligere ekspansion på B2B-markedet i de kommende år.