Liveshopping og digitale købsoplevelser har vundet indpas i forbrugersegmentet de seneste år, hvor virksomheder bruger live-videoformater til at kombinere inspiration, vidensdeling og direkte salg. Nu flytter Kjær & og Sommerfeldt konceptet over i B2B-markedet som de første i vinbranchen.

Kjær & Sommerfeldt lancerer nu online vinrådgivning til deres 4000 restauranter og erhvervskunder, hvilket giver adgang til ekspertviden og eksklusive tilbud på en lettilgængelig måde. Hver onsdag kl. 10 kan restauratører og andre erhvervskunder tilegne sig ny viden om vintrends og emner som naturvin og sæsonvine. Undervejs kan de stille spørgsmål, se deres kundespecifikke vine og lægge de gennemgående vine direkte i kurven, så de både tilegner sig ny viden og kan handle hurtigt og effektivt.
“Det er en ny, lettilgængelig måde at uddanne vores kunder og holde dem opdateret på. Vi håber, at de vil bruge muligheden til at blive inspireret til nye vinvalg, finde de rigtige vine til vinkortet eller bare lære mere om vin sammen med os,” fortæller Adam Brostrøm, E-commerce og Marketing Director i Kjær & Sommerfeldt.
Øget rækkevidde med digitalisering
Digitalisering spiller stadig en større rolle i vinbranchen, hvor nye teknologier åbner op for mere dynamiske og effektive salgskanaler. Med dette initiativ går Kjær & Sommerfeldt forrest og demonstrerer, hvordan digitale formater kan optimere både rådgivning og salg. Ifølge Adam Brostrøm giver liveshopping en unik mulighed for at udbrede kendskabet til nye vinhuse og produkter langt hurtigere end traditionelle metoder.
“Der sker så meget i vores sortiment, trends og produktionsformer, og det kan være svært som kørende vinkonsulent at komme rundt til alle. Det kan vi nu med en dynamisk og disponibel metode,” fortæller Adam Brostrøm.
En succesfuld start med private kunder
Kjær & Sommerfeldt har allerede erfaring med liveshopping fra B2C-feltet, hvor de i halvandet år har sendt ugentlige live shopping-sessioner. Med seertal fra 500 til 10.000 har konceptet været en succes og positioneret virksomheden som den førende digitale vinrådgiver. Nu tager de skridtet videre og introducerer formatet til erhvervskunderne.
“Vi har taget en position på markedet som den førende digitale vinrådgiver med et setup, som ikke bare kan kopieres. Succeskriteriet er ikke et bestemt antal af seere. Vi tror på, at det er en ny måde at formidle på, og vi har tålmodighed til at udvikle konceptet. Vi er vedholdende – så vi må vi se, om branchen er klar,” fortæller Adam Brostrøm.