Den internationale slikgigant Perfetti Van Melle slog 2. oktober dørene op til et dansk driftsselskab, der skal fungere som nordisk hovedkontor og stå for distribution og salg af de nyerhvervede tyggegummibrands Stimorol, V6 og Bubblicious.
Efter sidste års erhvervelse af de internationalt kendte tyggegummibrands Stimorol, V6 og Bubblicious fra Mondelēz, rykker den internationale slikgigant Perfetti Van Melle yderligere ind på det danske marked.
Der er planer om at trykke vækstspeederen, hvilket skal ske gennem et nyt driftsselskab, der skal distribuere og stå for salg af de nyopkøbte tyggegummibrands. Markedsføring af Perfetti Van Melles øvrige brands herunder Mentos, Mentos tyggegummi, Chupa Chups, Frisk og Fruittella vil fortsat ske gennem Haugen Gruppen, der er distributionspartner for Perfetti Van Melle.
Nyt kontor i Hellerup
Perfetti Van Melle, der sælger slik og tyggegummi i mere end 150 lande på verdensplan, slog 2. oktober 2023 dørene op til et nyt kontor på Strandvejen i Hellerup. Åbningen sker som led i selskabets ekspansions- og innovationstrategi. I spidsen for det nyopstartede selskab står Henrik Andersen, der bliver Interim administrerende og kommerciel direktør. Han kommer fra en stilling som adm. direktør i Haugen Gruppen.
”Vi er meget begejstrede for at komme i gang med arbejdet, og ser frem til at fortsætte den flotte udvikling Stimorol, V6 og Bubblicious har i Danmark,” udtaler Henrik Andersen og fortsætter:
”Perfetti Van Melle ser frem til at samarbejde med både nye og eksisterende forretningspartnere og imødekomme det voksende marked for tyggegummi.”
I første omgang skal det nyopstartede Nordiske kontor huse 30 ansatte:
”Som følge af opkøbet har vi taget imod mange nye dygtige personer, der har erfaring inden for marketing, distribution og salg af vores ikoniske brands. Entreprenørånden koblet med vækstpotentialet hos Perfetti Van Melle vil gøre det muligt at tilbyde vores ansatte en lang række udviklingsmuligheder, ligesom der vil være plads til, at de kan tage initiativ og derigennem bidrage til en fælles succeshistorie,” afslutter Henrik Andersen.