Schulstad Bakery Solutions har i starten af 2016 lanceret fastfoodkonceptet True Dogs, der sætter gourmethotdoggen på menukortet. Og nu har konceptet, der både henvender sig til caféer, kantiner, hoteller og quick service restauranter, vundet en af DLF’s prestigefyldte publikumspriser.
En hotter med det hele er ikke, hvad den har været. Street food hitter som aldrig før, og overalt skyder den folkekære kombination af pølse og brød op i nye spændende fortolkninger. Gourmetvarianter af den populære spise dominerer især madscenen lige nu, og ude i de professionelle køkkener bliver der livligt eksperimenteret med nye sammensætninger af hotdoggens grundelementer, kød, brød og toppings.
At gourmethotdoggen er kommet for at blive, har Schulstad Bakery Solutions taget ganske seriøst. Brødproducenten har udviklet fastfoodkonceptet True Dogs, der viser gourmethotdoggens potentiale i foodservice:
– Engang fandtes der én opskrift på en rigtig hotdog. Sådan er det ikke længere. Forbrugerne efterspørger i højere grad fastfood i gourmetklasse, og vores koncept True Dogs tager denne tendens alvorligt. Konceptet breder gourmethotdoggens potentiale ud til forskellige kanaler i foodservice og guider til nye spændende forretningsmuligheder inden for fastfoodkategorien, fortæller Thomas Carlé Svensson, Brand Manager hos Schulstad Bakery Solutions. Han supplerer, at konceptet True Dogs er lanceret globalt og både byder på produktnyheder, inspiration og opskrifter, forretningstips og markedsindsigter.
En hotdog med ekstra profit, tak!
At True Dogs har skabt opmærksomhed og interesse hos målgrupperne står klart, efter at DLF (Dansk Dagligvareleverandørforeningen) ved deres årsmøde i marts måned har tildelt en af sine årlige publikumspriser til konceptet. Publikumsprisen er anerkendt som prestigefyldt i foodservicebranchen. Den bliver uddelt ved en afstemning blandt de 350 gæster, der deltager i DLF’s årsmøde. Blandt disse gæster er der både repræsentanter fra salgs-, marketing- og indkøbsafdelinger, og hos Schulstad Bakery Solutions er man beæret over at modtage prisen.
– Det er en stor ære at modtage en pris, som med- og modspillere i dagligvarebranchen har stemt om. Det er en blåstempling af vores forsøg på at skabe innovative koncepter, der tilbyder kunderne helhedsløsninger, siger Christian Bang Frommelt, Product Manager hos Schulstad Bakery Solutions.
Ifølge Schulstad Bakery Solutions hænger den gode modtagelse af konceptet tæt sammen med, at True Dogs stiller skarpt på forretningsmulighederne.
– Luksushotdogs er en nyere trend inden for street food, og takket være gourmettrenden og en stigende interesse for gode spiseoplevelser, er forbrugerne mindre prisfølsomme – og villige til at betale lidt mere for det, der er ekstra godt. Derfor ligger der gode forretningsmuligheder i at sætte gourmethotdogs på menuen, og det er præcis det, som vi ønsker at demonstrere med True Dogs, konkluderer Thomas Carlé Svensson.
Om True Dogs-konceptet
True Dogs er et fastfoodkoncept, der henvender sig til bl.a. kantiner, caféer, hoteller og quick service restauranter. Konceptet er en kombination af produktnyheder, inspiration og opskrifter, forretningstips og markedsindsigter.
True Dogs er aktiveret på en række forskellige platforme, der bl.a. tæller web, brochurer og annoncer. Læs mere om True Dogs på schulstadbakerysolutions.dk