Vi vil have dobbelt op på nydelse, når det gælder gode kaffeoplevelser. Det handler mere og mere om at skabe rum for nydelse. Kort sagt går trenden ud på at få kaffe og omgivelser til at spille mere sammen, så det hele fremstår indbydende, tillokkende, livligt og identificerbart.
Rummet skal nemlig give os en følelse af, at vi gerne vil identificere os med stedet og rammerne, så det matcher vores ID og iscenesættelse på fx de sociale medier.
Kan gode rammer få kaffen til at smage bedre?
Ja, for vi bekræftes i vores valg, når visuelle indtryk, stemninger, dufte, lyde og smagssanser stimuleres i harmoni. Det får samlet set kaffen til at smage bedre, når totaloplevelsen øges. Og så er det samtidigt et parameter for mersalg.
Kort sagt går kaffe-rooming ud på at få kaffe og omgivelser til at spille mere sammen, så det hele fremstår indbydende, tillokkende, livligt og identificerbart.
Skab kaffenydelse
Ergo kræver den gode kaffeoplevelse gode omgivelser. Trenden om kaffe-rooming bruges, når der skal indrettes og skabes oplevelsesrige kaffemiljøer. Det gøres ud fra devisen om, at det skal være så rart, at man får lyst til at bruge sin tid der.
Brug trenden
Du kan bruge trenden, når du indretter og etablerer gode kaffemiljøer og kaffepauser. Tjek om kaffeomgivelserne fremstår indbydende, rare og tillokkende, så kaffenydelsen maksimeres.
3 kaffe-rooming tips
1. Brug fx vinduer til deko, info eller til at skrive dine kaffe-menuer
2. Gør plads til sociale og bløde hygge-hjørner med fx læsestof
3. Kaffe-håndværket kan fx signaleres direkte på tavlen