Guddommeligt nyt fra brødkurven: Thor, Odin, Balder og Loke flytter ind i Schulstad Bakery Solutions’ stenovnsbagte familie

Schulstad Bakery Solutions har fået nye guddommelige medlemmer af sin stenovnsbagte familie, der nu tæller mere end 60 varianter fra den glohede ovn. Brødene Thor, Odin, Loke og Balder kommer oprindeligt fra Vasaans ’Bonjour’-serie, men i forlængelse af Lantmännen Unibakes opkøb af Vasaan, har de nordiske gudebrød fået nyt hjemsted.

PRESSEFOTO_NORDISKE_GUDER_BONJOURSprøde, rustikke og stenovnsbagte. Sådan lyder kendetegnene på Thor, Odin, Loke, Balder og deres kammerater, som er flyttet ind i Schulstad Bakery Solutions’ brødfamilie. Brødene med de mytologiske navne kendes fra bakeoff-serien ’Bonjour’, der har været en del af den nordiske brødproducent Vasaans brødportefølje. Da Vasaan er blevet opkøbt af Lantmännen Unibake i foråret 2015, har bagerikoncernens produkt brand Schulstad Bakery Solutions udvalgt ca. 15 rustikke varianter som supplement til et større stenovnsbagt sortiment.

– Hos Schulstad Bakery Solutions har vi en stor familie af stenovnsbagte brød. Med vores nye brødmedlemmer fra Bonjour kan vi udvide og raffinere vores palet af stenovnsbagt og tilmed styrke vores position på sandwich-, buffet- og helbrød, der er eftertragtede varianter i foodservice, forklarer Thomas Carlé Svensson, Brand Manager hos Schulstad Bakery Solutions.

Det guddommelige bagværk, som Schulstad Bakery Solutions har inviteret ind i sin brødkurv, er en kombination af sandwichbrød, caféboller, landbrød, burgerboller og baguettes, der alle er bakeoff-varianter.

 

Brødguder spår ny stenovnsbagt succes

Schulstad Bakery Solutions er på hjemmebane, når det handler om stenovnsbagt brød, og det er derfor langt fra tilfældigt, at Thor, Odin, Balder, Loke og deres rustikke medrejsende får en varm velkomst i den nye brødfamilie. I efteråret 2014 lancerede brødeksperten den foodservice-rettede kampagne ’Succes med stenovnsbagt’, hvor der netop blev sat fokus på kvaliteterne og mulighederne i brød fra den glohede stenovn. Kampagnen var ledsaget af relevante forbrugerindsigter og business-argumenter, og det er netop troen på, at stenovnsbagt brød kan skabe succes og vækst i foodservice, der er drivkraften bag Schulstad Bakery Solutions aktuelle sortimentsudvidelse.

– Stenovnen har så mange unikke egenskaber, når det handler om at bage brød af høj kvalitet. Den sprøde skorpe, den luftige krumme og det rustikke udseende er en garanti for luksusbagværk. Faktisk ved vi, at mere end 55% af forbrugerne er villige til at betale mere for brød med et rustikt udtryk. For os handler

stenovnsbagt brød om at give kunderne de bedste forudsætninger for at skabe succeshistorier i køkkenet og på tallerkenen. Det er vi sikre på, at de nye nordiske brød vil hjælpe os med, konkluderer Thomas Carlé Svensson.

 

For mere information, spørgsmål eller bestilling af materialer kontakt venligst:

Thomas Carlé Svensson, Brand Manager
Schulstad Bakery Solutions (Lantmännen Unibake, DK)
E-mail: thomas.svensson@lantmannen.com, tlf: 76 28 50 00