Deltagerrekord ved Dagrofa Foodservices messe Madscenen for professionelle
Deltagerrekord, madglæde og godt håndværk i fokus
Mere end 1.400 mad-entusiaster var med, da “Madscenen for professionelle” slog rekorder for både deltagere og udstillere.
Madhåndværk, autentisk stemning og høj faglighed satte rammen for en summen af liv og passion og skabte en succesfuld dag i TAP1 i København.
Her kom mere end 1.400 deltagere for at hente inspiration fra fagfolk og møde mere end 140 dygtige leverandører, da Dagrofa Foodservice inviterede til “Madscenen for professionelle” onsdag.
Både de velkendte, traditionsrige leverandører, og de nye, unge og innovative fødevarevirksomheder var synlige i TAP1 onsdag den 11. september. Det er tydeligt, at den danske madscene bevæger sig i en mere klimabevidst retning, og mange Masterclasses, oplæg og workshops bar præg af netop det på den årlige inspirations- og fødevaremesse.
“Vi er utroligt stolte over, at så mange kunder og samarbejdspartnere har lyst til at dukke op til vores messe, og vi er lige så stolte over, at kunderne, de professionelle køkkener, møder så talstærkt op og finder det så givende, at de vil køre endda mange kilometer på tværs af landet for at være med,” siger Michael Christensen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice.
Direktøren hæfter sig også ved, at man talte i omegnen af 250 deltagere, der lyttede med på masterclasses og podcast. Med Simon Jul som moderator for flere masterclasses på de tre scener, blev deltagerne klogere på plantevalget, danske bælgfrugter og danske lokale fødevarer, Green Lab med Hotel og Restaurantskolen og meget andet.
På den ene scene talte Dagrofas egen koncernchef Tomas Pietrangeli om innovation i den danske fødevarebranche sammen med co-founder af Reduced, Emil Munck de Voss. De talte blandt andet om vigtigheden af at begrænse madspild, som er en stor klimasynder.
“Vi har et fælles ansvar for, at det, der ender på tallerkenerne både på restauranter, i kantiner og derhjemme, støtter op om en bedre fremtid for vores branche og for planeten, og når jeg ser, hvad vores leverandører disker op med på en dag som denne, så får jeg en god fornemmelse. Der er rigtigt meget i gang i den danske fødevarebranche, og det ønsker vi i Dagrofa Foodservice og i hele vores koncern at støtte op om,” siger Michael Christensen.
Konceptchef i Dagrofa Foodservice Marlene B. Lindegaard og kantineleder Line Flintø spillede en stor rolle i podcasten ”Til Bords”, hvor de gav deres input og deltog i snakken om, hvordan man i arbejdet med bæredygtighed også sikrer den gode smag og at gæsterne bliver mætte. Det hjælper Dagrofa Foodservice nemlig også med.
Da messen var afsluttet sent torsdag eftermiddag, blev alle madrester samlet ind og afleveret til Fødevarebanken, der leverer maden videre til sociale organisationer, som laver mad til mennesker i svære livssituationer. I alt endte donationen på cirka fire tons fødevarer. Selv om fire tons er meget, så kunne tallet have været langt højere og det viser, at Dagrofa Foodservice og leverandørerne har været gode til at estimere forbruget og dermed begrænse madspild.
Mange tak til alle, der deltog i “Madscenen for professionelle” 2024.
Vi håber at se jer igen i 2025.